კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ანალიზი. კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის გამოთვლა ავტობროკერები არის დაწკაპუნების ღირებულების ავტომატურად ოპტიმიზაციის სისტემები. ისინი მუდმივად აკონტროლებენ თითო დაწკაპუნების ღირებულებას და ინარჩუნებენ მას მინიმალურ დონეზე, მითითებული კამპანიის პარამეტრების გათვალისწინებით. - რ

კონტექსტუალური რეკლამა მუშაობს, მუშაობს ერთი თვე, მუშაობს ორზე. და რაღაცას დიდი ფულის სუნი არ აქვს. და შენს წინ სქელი ქვა ჩნდება და მასზე არის წარწერა: „თუ რეკლამის ოპტიმიზაციას გააკეთებთ, თქვენ მიიღებთ დიდ შემოსავალს (ან შესაძლოა მცირე). თქვენ გაზრდით სარეკლამო ბიუჯეტს - შემოსავალი გაიზრდება, ხოლო მოგება - როგორც ღმერთი აგზავნის.

შეგიძლიათ წილისყრა, ინტუიციას ენდოთ ან დაწეროთ „ფსიქიკის ბრძოლას“. მე უფრო ვენდობი ანალიტიკას და ციფრებს. მე გეტყვით ჩემს შამანურ საიდუმლოებებს, თუ როგორ უნდა „შეიგრძნო“ კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა.

როგორ გავზომოთ კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა

ყველა სარეკლამო არხისთვის მთავარი მაჩვენებელია შესყიდვის ღირებულება ან CPO (Cost Per Order). შესყიდვის ფასის გამოსათვლელად, თქვენ უნდა გაყოთ შეძენის ხარჯები ფასიანი შეკვეთების რაოდენობაზე. CPO შეიძლება გამოითვალოს როგორც მთელი საიტისთვის, ასევე თითოეული არხისთვის ცალკე.

რაც უფრო დაბალია შესყიდვის ფასი, მით უფრო ეფექტურია არხი, კამპანია ან სარეკლამო ჯგუფი

იმისათვის, რომ თითოეული არხიდან მიღებული აპლიკაციების რაოდენობა არ იყოს განსაზღვრული ყავის ნალექით, გირჩევთ, ჯერ, სულ მცირე, რამდენიმე კვირით ადრე დააყენოთ მიზნები Yandex.Metrica-სა და Google Analytics-ში.

და იმისთვის, რომ გაიგოთ რამდენი უნდა დადოთ „ცომი“ ერთი შეკვეთის მისაღებად, თქვენ უნდა გამოთვალოთ საშუალოდ რამდენი ფული მოაქვს მას ბიზნესს.

გასათვალისწინებელია საშუალო ჩეკი და მარგინალობა და შემოსავლის რამდენი პროცენტი ვართ მზად დავხარჯოთ ახალი მომხმარებლების მოსაზიდად, რომ ისევ დარჩეს ფული ჩვენი შვილისთვის მანქანისთვის და ჩვენი ქალბატონისთვის ბინაში. .

უმჯობესია, რა თქმა უნდა, გამოვიყენოთ საშუალო LTV (Lifetime Value არის მოგება, რომელსაც ვიღებთ ერთი კლიენტისგან მასთან თანამშრომლობის მთელი პერიოდის განმავლობაში). მაგრამ ასეთი სტატისტიკა წლების განმავლობაში გროვდებოდა და ყოველთვის არ არის ხელმისაწვდომი.

ლენა, ვერაფერი გავიგე, ნორმალურად ამიხსენი!

უფრო გასაგებად რომ ვთქვათ, აგიხსნით ჩვენი ერთ-ერთი კლიენტის - კავკასიისა და ბელოკურიხის სანატორიუმებში ტურების გაყიდვის სააგენტოს ძველი ბიზნეს ინდიკატორების მაგალითზე. ვებსაიტის კონვერტაცია - 2,43%, საშუალოდ სააგენტომ ერთი გაყიდვიდან გამოიმუშავა 7060 რუბლი.

განვსაზღვროთ ჩვენი სიხარბის საზღვრები – კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ინდიკატორები, რომლებზეც ყურადღებას გავამახვილებთ. იმისათვის, რომ არ ჩახვიდეთ ვალებში და სესხებში, შეგიძლიათ დახარჯოთ არაუმეტეს 100% შემოსავლისა, რომელიც მას თეორიულად მოაქვს კამპანიაში ერთი ლიდერობის მოსაზიდად.

მაგრამ თქვენ უნდა გადაიხადოთ ტელეფონის საფასური, გადაიხადოთ ხელფასები თანამშრომლებისთვის და LeadMachine-ის მომსახურება ასევე არ არის უფასო. და ბიზნესის მფლობელს სურს ნახოს მოგება: რაც მეტია, მით უკეთესი. ამის გათვალისწინებით მივხვდით, რომ ვოცნებობთ მოგების დაახლოებით 20% დავხარჯოთ მოზიდვაზე, რაც შეადგენს 1412 რუბლს გაყიდვაზე ან 212 რუბლს თითო აპლიკაციაზე (CPOo - მოსალოდნელი გასაყიდი ფასი და CPLo - მოსალოდნელი ტყვიის ფასი).

შედეგად, ჩვენ განვსაზღვრეთ ინტერვალები, რომლებშიც გვინდა ვიხილოთ ძირითადი ინდიკატორები.

მოლოდინი და რეალობა

ჩვენ გამოვთვალეთ ძირითადი ინდიკატორები: ღირებულება, რომლისკენაც ჩვენ ვისწრაფვით და ზედა ზღვარი, რომლისგანაც თავი უნდა დავიჭიროთ. ახლა, უფრო სწორად, ვხსნით Yandex.Metrika-ს და Google Analytics-ს და განვიხილავთ რის ტოლია რეალური CPL.

Yandex.Metrica-ში, ყველა არხისთვის მოთხოვნის რაოდენობა შეგიძლიათ იხილოთ სტანდარტულ ანგარიშში "წყაროები, რეზიუმე".

ცხრილში, რომელიც იხსნება, აირჩიეთ მიზანი და ნახეთ, რამდენი აპლიკაცია მოიტანა თითოეულმა არხმა.

კონტექსტური ხარჯების ნახვა შესაძლებელია Yandex.Direct და Google AdWords სარეკლამო სერვისებში. ჩვენ ვყოფთ ხარჯებს აპლიკაციების რაოდენობაზე და ვიღებთ ჩვენს რეალურ ღირებულებას თითო ტყვიაზე. მერე ან ვცეკვავთ ან ვტირით.

თუ ტყვიის ფასი გიხდებათ, მოგების ძიებაში უბრალოდ მეტი თანხა ჩადეთ სარეკლამო ბიუჯეტში. მაგრამ ასეთი მანიპულაციების შემდეგ, CPL ასევე შეიძლება გაიზარდოს, ასე რომ თქვენ ყოველთვის უნდა გქონდეთ თითი პულსზე.

თუ კლიენტი ძალიან ძვირია

თუ ტყვიის ფასი არ არის დამაკმაყოფილებელი, ან, კიდევ უფრო უარესი, ის აღემატება მაქსიმალურ დასაშვებ მნიშვნელობას, კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა სასურველს ტოვებს. ამიტომ საჭიროა უფრო ღრმად ჩასვლა.

უმჯობესია გადახედოთ სტატისტიკას Yandex.Direct-ზე Metrica-ში. კვლავ გახსენით სტანდარტული ანგარიშები, წყაროებში აირჩიეთ „პირდაპირი, შეჯამება“, მიუთითეთ სასურველი მიზანი.

ახლა თქვენ იცით აპლიკაციების რაოდენობა თითოეული კამპანიისთვის. ხარჯების ნახვა შესაძლებელია "Direct - ხარჯების" ანგარიშში, თუ ორი სერვისის ინტეგრაცია სწორად არის კონფიგურირებული, ან "Yandex.Direct"-ში.

Google AdWords-ის სტატისტიკა მოთხოვნებისა და ხარჯების რაოდენობის შესახებ საუკეთესოდ ჩანს Google Analytics-ში. ამისათვის აირჩიეთ "ტრაფიკის წყაროები" - "AdWords" - "კამპანიები". ადრე ორი სერვისი ერთმანეთთან სინქრონიზებული უნდა იყოს.

კამპანიები, სადაც აპლიკაციის ღირებულება არ შეესაბამება თქვენ, შეიძლება გამორთოთ, შეამოწმოთ შეცდომებზე და ოპტიმიზირებული იყოს.

კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა დაწკაპუნებებში

კიდევ ერთი ინდიკატორი, რომელიც დაგეხმარებათ განსაზღვროთ კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა, არის CPC, ანუ ღირებულება თითო დაწკაპუნებაზე.

დავუბრუნდეთ ჩვენს მაგალითს. იდეალურ სამყაროში ჩვენ ვხარჯავთ არაუმეტეს 212 რუბლს თითო აპლიკაციაზე. ვებსაიტის კონვერტაცია - 2,43%. იმათ. საიტის დაახლოებით ყოველი 41-ე ვიზიტორი ტოვებს აპლიკაციას. ამ ინდიკატორს ვუწოდოთ n, გამოვთვალოთ შემდეგი ფორმულის მიხედვით:

მაშინ CPC იდეალურ სამყაროში არ აღემატება 212 / 41 = 5 რუბლს 17 კაპიკს. ეს მნიშვნელობა შეიძლება დაყენდეს Direct-ში და AdWords-ში, როგორც მაქსიმალური CPC. მაგრამ იქნება რამდენიმე შთაბეჭდილება და დაწკაპუნება, ამიტომ უმჯობესია თანდათან გაზარდოთ ეს პარამეტრი, სანამ არ მიაღწევთ სასურველ ტრაფიკს.

თითო დაწკაპუნებით თქვენი მაქსიმალური საფასურის გაზრდისას გახსოვდეთ, რომ არსებობს ზღვარი, რომლის მიღმაც ნგრევა და სიღარიბე გელოდებათ. ადვილია გამოთვლა:

კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა ROI-ში

ბოლოდან ბოლომდე ანალიტიკური სერვისები ყველა ამ გამოთვლას მარტივ და ავტომატიზირებულს ხდის. თქვენ გესმით თითოეული არხის ხარჯები და ხედავთ შემოსავალს, იხილეთ ინვესტიციის დაბრუნება.

თუ შეუძლებელია ასეთი სერვისით სარგებლობა, უბრალოდ აკონტროლეთ ხარჯები და განაცხადის ფასები თითოეული არხისთვის, შეადარეთ ისინი შემოსავალს. როგორ კეთდება ეს, შევეცადე ავხსნა რაც შეიძლება მარტივად.

მაგრამ მზად იყავით, რომ რეკლამის ოპტიმიზაცია თითოეული არხისთვის ROI-ის გათვალისწინების გარეშე შეიძლება უკუშედეგი გამოვიდეს. ჩვენს მაგალითში Yandex.Direct-ის შეკვეთის ღირებულება აჭარბებს CPLo-ს 14%-ით, ხოლო შეკვეთები Google AdWords-დან 52%-ით. მაგრამ AdWords-ს აქვს უფრო მაღალი ROI: ჩვენ მივიღეთ მეტი მოგება ამ არხიდან 22 მოთხოვნისთვის, ვიდრე 23-ისთვის Yandex.Direct-ისგან. ასე მიდის.

კონტექსტურ რეკლამასთან მუშაობის ოპტიმიზაციის წყალობით, სულ რაღაც ერთ თვეში მოვახერხეთ თვიური ბიუჯეტის განახევრება და დაწკაპუნებისა და ჰიტების რაოდენობა ოთხჯერ. გაყიდვების მენეჯერების აქტივობა შემცირდა შემომავალ ნაკადთან მუშაობაზე. რა ნაბიჯები გადაიდგა ამ შედეგების მისაღწევად?

ვენიამინ ბაკალინსკი,

აღმასრულებელი დირექტორი, iTrex

ამ სტატიაში შეისწავლით

  • როგორ შევაფასოთ ოპტიმიზაციის შედეგი

კონტექსტური რეკლამა ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული ონლაინ გაყიდვების ინსტრუმენტია: 2013 წელს მას სარეკლამო ბიუჯეტის სამი მეოთხედი შეადგენდა. ბევრი იყენებს მას, მაგრამ კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობაყველა არ ხედავს. ტიპიური საჩივრებია: დაწკაპუნების რაოდენობა დაბალია და თითო დაწკაპუნების ღირებულება ძალიან მაღალია. გარდა ამისა, ბევრი რეკლამის განმთავსებელი ასახელებს დაწკაპუნების დაბალ კონვერტაციას შესყიდვებად და ამ პარამეტრის გამოთვლის სირთულეს მთავარ პრობლემებს შორის. მიუხედავად ამისა, ეს ინსტრუმენტი მოთხოვნადია, რადგან "კონტექსტის" გარეშე ახლა არსად არის. ზოგი ცდილობს ყველაფერი დამოუკიდებლად დააყენოს და გაუშვას, რადგან ეს არც ისე რთულია. სხვები აუთსორსს უწევენ რეკლამის სააგენტოებს. სხვები იყენებენ სარეკლამო ავტომატიზაციის სისტემებსა და რობოტებს ტენდერებისა და პოზიციების შესანარჩუნებლად, როგორიცაა eLama, DirectManager და ა.შ. თუმცა, ბევრი კომერციული სამსახურის ხელმძღვანელი ჯერ კიდევ არ არის კმაყოფილი შედეგებით.

თვის საუკეთესო სტატია

ჩვენ გამოვკითხეთ ბიზნესმენები და გავარკვიეთ, რა თანამედროვე ტაქტიკა გვეხმარება რეგულარული მომხმარებლების საშუალო შემოწმებისა და შესყიდვების სიხშირის გაზრდაში. სტატიაში გამოვაქვეყნეთ რჩევები და პრაქტიკული შემთხვევები.

ასევე სტატიაში ნახავთ სამ ინსტრუმენტს მომხმარებელთა საჭიროებების დასადგენად და საშუალო შემოწმების გაზრდისთვის. ამ მეთოდებით თანამშრომლები ყოველთვის ასრულებენ გაყიდვის გეგმას.

  • სარეკომენდაციო სერვისები: როგორ გამოვიყენოთ ისინი გაყიდვების 60%-ით გაზრდისთვის

ჩვენი შეფასებით, მცირე კონკურენციის მქონე ადგილებში, ჩვეულებრივ, რამდენიმე დაწკაპუნებაა, მაღალ კონკურენტულ ადგილებში - მეტი. მაგრამ კარგ პოზიციებზე, თითო დაწკაპუნების ღირებულება ხანდახან იზრდება სრულიად მაღალ მნიშვნელობებამდე: $30-დან $50-მდე და თუნდაც $90-მდე. ამავდროულად, ქვედა პოზიციებზე დაწკაპუნება შეიძლება 5-7 დოლარი დაჯდეს.

ასევე მხედველობაში უნდა იქნას მიღებული დაწკაპუნების მოთხოვნებში გადაყვანა, რომელიც 1-5%-ის ფარგლებშია, ხოლო მოთხოვნის გადაქცევა შესყიდვებში 5-დან 20%-მდე მერყეობს. შედეგად, მომხმარებლის შეძენის რეალური ღირებულება გაცილებით მაღალია, ვიდრე შეიძლება ჩანდეს. რა თქმა უნდა, არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ შესყიდვებად გადაქცევაზე დიდ გავლენას ახდენს საიტის ხარისხი, მისი დიზაინიც და შინაარსიც. თუმცა ამ კითხვებს ამ დროისთვის კულისებში დავტოვებთ. მოდით გამოვიყენოთ ჩვენი კომპანიის მაგალითი, რათა განვიხილოთ, რატომ არის კონტექსტური რეკლამის დაყენება ასე მნიშვნელოვანი და რა უნდა გაკეთდეს ამისათვის.

რატომ არის კონტექსტური რეკლამის ოპტიმიზაცია საჭიროება და არა ახირება

ჩვენ ვიმოქმედეთ ისევე, როგორც ნებისმიერი საშუალო რეკლამის განმთავსებელი ბაზარზე. პირველ რიგში, ჩვენ თვითონ ვაყენებთ რეკლამებს. შემდეგ ჩვენ გადავწყვიტეთ, რომ სააგენტო უფრო ეფექტურად მართავდა მას (განსაკუთრებით, რომ სააგენტოების უმეტესობა არ იღებს ფულს Yandex.Direct-ში კამპანიების გასატარებლად, არამედ ცხოვრობს Yandex-ის საკომისიოზე). შემდგომში დავალება სხვა სააგენტოს გადაეცა, ვინაიდან სარეკლამო ბიუჯეტის ძალიან სწრაფად დახარჯვა დაიწყო და კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა იმავე დონეზე დარჩა. მერე სხვა სააგენტო იყო. შემდეგ კამპანია Yandex-ის პირად მენეჯერს გადავეცი. იქიდან აიღეს და თავისუფალ მუშაკს გადასცეს, რომელიც მოგვიანებით სხვაზე გადაკეთდა. ძნელად ღირს იმის თქმა, რომ ყველა კონტრაქტორი შემთხვევითი არ ყოფილა: მათ მეგობრები გვირჩევდნენ და ყველანი ადეკვატურად გვეპყრობოდნენ. თუმცა, b2b სფეროში რეკლამა ძალიან ძვირია და მოგება სულაც არ არის ფანტასტიკური. ამიტომ ის, რაც შემსრულებლებმა მოგვცეს, არ შეგვეფერა.

იმ დროისთვის, როდესაც ჩვენ გადავწყვიტეთ PPC ოპტიმიზაცია ისევ საკუთარ ხელში დაგვებრუნებინა, PPC იყო მომხმარებლების მნიშვნელოვანი წყარო, მაგრამ შორს იყო ყველაზე მნიშვნელოვანი. უფრო დიდი ნაკადი მიიპყრო ცივი გაყიდვებით და პირადი რეკომენდაციებით. "კონტექსტის" ბიუჯეტი იყო დაახლოებით 50-60 ათასი რუბლი. თვეში. ვცადეთ 100-120 ათასამდე აყვანა, მაგრამ ამან თვალსაჩინო შედეგი არ გამოიღო.

სარეკლამო ხარჯებმა შეწყვიტა ანაზღაურება და ჩვენ დავუბრუნდით ოპტიმალურ ბიუჯეტს. ამ ხარჯებით „კონტექსტმა“ მოიტანა კომპანიის ყოველთვიური ბრუნვის დაახლოებით 15-20%. მისი სუფთა სახით, ის მომგებიანობის ზღვარზე იყო, მაგრამ ჩვენ ველოდით, რომ ბევრი მომხმარებელი კვლავ მოვიდოდა და შემდეგ მათი შეკვეთები დაიწყებდა მოგებას. ეს მხოლოდ ნაწილობრივ იყო მართალი, რადგან ჩვენი მთავარი სფეროა b2b და კონტექსტური რეკლამის საშუალებით, ძირითადად, ინდივიდები თითქმის არასოდეს იმეორებენ შეკვეთებს. შესაბამისად, კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა დაბალი დარჩა.

ალგორითმი კონტექსტური რეკლამის დასაყენებლად

ერთ-ერთი ყველაზე სერიოზული პრობლემაა სარეკლამო შთაბეჭდილებების გამორიცხვა არასამიზნე აუდიტორიის შეუსაბამო შეკითხვებისთვის. რეკლამის განმთავსებლების უმეტესობის მსგავსად, შეკითხვის შაბლონების შექმნისას, რომლებისთვისაც ნაჩვენები იქნება ჩვენი რეკლამა, ჩვენ აქტიურად ვიყენებდით უარყოფით საკვანძო სიტყვებს ზედმეტი აუდიტორიის მოსაშორებლად. თუმცა, მათ არ მისცეს სასურველი შედეგი. მაგალითად, მომხმარებლებს შეუძლიათ დაამატონ "ჩინეთში", "უფასო" ფრაზა "მთარგმნელობითი სააგენტო" - უამრავი ვარიანტია. კონტრაქტორები ათვალიერებენ სტატისტიკის მოთხოვნებს Yandex Wordstat სერვისიდან და ყველაფერს ზედმეტს ათავსებენ უარყოფით საკვანძო სიტყვებში. თუმცა, უარყოფითი საკვანძო სიტყვები არ იძლევა არასაჭირო აუდიტორიის სრულ გამორიცხვას. ჩვენ გვაქვს მოთხოვნის შაბლონი "მთარგმნელობითი სააგენტო -უკრაინა -უფასო -ბიზნეს გეგმა" (უარყოფითი საკვანძო სიტყვები მითითებულია მოთხოვნაში მინუს ნიშნით - რედ.). მასზე რეკლამა არ გამოჩნდება მოთხოვნაზე "მთარგმნელობითი სააგენტო უკრაინაში", მაგრამ გამოჩნდება მოთხოვნაზე "მთარგმნელობითი სააგენტო კიევში" ან, ვთქვათ, "მთარგმნელობითი სააგენტო 12345". ანუ შეუძლებელია ყველა ვარიანტის განჭვრეტა - რეკლამა გამოჩნდება მომხმარებლის მრავალი შეუსაბამო მოთხოვნისთვის. CTR მცირდება და, შედეგად, სისტემაში დაწკაპუნების ღირებულება იზრდება. ასე რომ, თუ ასეთი პრობლემა გაჩნდა, კონტექსტური რეკლამის ყველა ოპტიმიზაცია უნდა დაიწყოს ნულიდან.

Პირველი ნაბიჯი. ჩვენ ვქმნით სემანტიკურ ბირთვს.გაანალიზეთ ყველა შესაბამისი მოთხოვნა Wordstat-ისა და Google-ის სტატისტიკის მიხედვით და აირჩიეთ იქიდან ყველაფერი, რაც ემთხვევა თქვენს აქტივობას. მიიღეთ ის მოთხოვნებიც კი, რომლებიც ძალიან იშვიათია. მნიშვნელობით, ახალი სემანტიკური ბირთვი იგივე დარჩება.

შემდეგ შექმენით ცხრილი Excel-ში, რომელშიც არსებული მოთხოვნებიდან და ცალკეული საკვანძო სიტყვებიდან შექმნით შესაძლო კომბინაციების მაქსიმალურ რაოდენობას - მარტივიდან მოკლედან გრძელამდე და იშვიათამდე: მაგალითად, "ხელშეკრულების თარგმანიდან" "კონტრაქტის თარგმნამდე". ინგლისურიდან რუსულად მშობლიური სპიკერის მიერ“. კომბინაციების ფორმულირებას ჯერ უნდა მივუდგეთ ლოგიკისა და ცოდნის პოზიციიდან, იმის მიხედვით, თუ როგორ გეძებენ მომხმარებლები. და შემდეგ - წმინდა "ტექნიკურად": დაამატეთ სინონიმები და ალტერნატივები ყველა მიღებულ კომბინაციას. მაგალითად, თუ ორიგინალური მოთხოვნაა „თარგმნა რუსულიდან ინგლისურად“, მაშინ მასში არსებული ენები იცვლება იმ ენებზე, რომლებთანაც ჩვენ ვმუშაობთ და ერთი მოთხოვნის ნაცვლად მიიღება 50. ან ყველა მოთხოვნა სიტყვები „მთარგმნელობითი სააგენტო“ დუბლირებულია ოფციებში „მთარგმნელობითი სააგენტო“, „მთარგმნელობითი კომპანია“, „მთარგმნელი“, „მთარგმნელობითი ცენტრი“.

ტექნიკურად, ასეთი მოთხოვნები იქმნება შემდეგნაირად. შეკითხვა შეიტანება excel ფაილში Yandex.Direct ფორმატში ალტერნატივებით ამ ფორმით: „თარგმანის (ბიურო | სააგენტო | ცენტრი)“, შემდეგ ფაილი იმპორტირებულია კამპანიაში Direct-ში და შემდეგ მიღებული კამპანია დაუყოვნებლივ ხდება. ექსპორტირებულია ცხრილში "Direct"-დან. შედეგად ფაილში, თითოეული მოთხოვნა უკვე მიდის ცალკეულ ხაზზე. ასეთი გამეორება საჭიროა შემდგომი დამუშავებისა და მოთხოვნების შესაქმნელად. ჩვენ მივიღეთ დაახლოებით 15000 მათგანი.

ყველა მოთხოვნა უნდა იყოს ჩასმული ბრჭყალებში - ეს მიანიშნებს სისტემას, რომ საკვანძო ფრაზა ზუსტად უნდა ემთხვეოდეს მოთხოვნას. შედეგად, გამოდის, რომ საკვანძო ფრაზის შესაბამისი რეკლამა, მაგალითად, "ხელშეკრულების თარგმანი" - ნაჩვენებია მხოლოდ მოთხოვნაზე "ხელშეკრულების თარგმანი" და არ ჩანს მოთხოვნებისთვის "ხელშეკრულების თარგმანი". რუსულად“, „ხელშეკრულების ტექსტურ ფორმაში თარგმნა“. ეს მოგცემთ ზუსტ შესატყვისს.

ნაბიჯი მეორე. ჩვენ ვქმნით რეკლამებს.დაყავით საკვანძო ფრაზები თემატურ ჯგუფებად და თითოეული ჯგუფისთვის დაწერეთ რეკლამა, რომელიც, სავარაუდოდ, შესაბამისობაშია იმ პირის ინტერესებთან, ვინც შეავსებს ასეთ შეკითხვებს. ჩვენ მივიღეთ დაახლოებით 1000 განცხადება. რა თქმა უნდა, ბევრი მათგანი მსგავსია და უმეტესწილად განსხვავდება მხოლოდ ენების, თემების ან დოკუმენტების სახელწოდებით.

ნაბიჯი სამი. ჩვენ ვუკავშირდებით საიტის სწორ გვერდებს.ყველა მომხმარებლის „მოთავსება“ საიტის მთავარ გვერდზე სისულელეა: ბევრი წავა, თუ დაუყოვნებლივ ვერ იპოვის პასუხს თავის კითხვაზე და ეს ამცირებს კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობას, რადგან გადახდა ხდება დაწკაპუნებებისთვის. ამიტომ, თითოეულ რეკლამისთვის საჭიროა მიუთითოთ შესაბამისი სადესანტო გვერდი, რომელიც პასუხს გასცემს მომხმარებლის მოთხოვნას. ზოგიერთი სარეკლამო ჯგუფისთვის სადესანტო გვერდი იგივე იქნება, მაგრამ მნიშვნელოვანია, რომ თითოეული გვერდი ემთხვეოდეს რეკლამას მნიშვნელობით. მაგალითად, მოთხოვნიდან "თარგმნილია ინგლისური ფასიდან" ვიზიტორი ჩვენს გვერდზე მოდის დეტალური ფასების სიით.

ნაბიჯი მეოთხე. ჩვენ ავტვირთავთ საბოლოო ინფორმაციას Yandex.Direct-ზე.დაარეგულირეთ ცხრილები იმ ფორმატზე, რომელიც შეიძლება აიტვირთოს Yandex.Direct-ზე. ფორმატის აღწერა მოცემულია სერვისის სახელმძღვანელოში. განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციეთ მოკლე ბმულების ნაკრების მითითებას, რომლებიც ნაჩვენებია სარეკლამო ტექსტის ქვეშ. აქ აზრი აქვს ინფორმაციის ბმულების მიწოდებას, რომელიც საინტერესო იქნება სამიზნე მომხმარებლების უმრავლესობისთვის: ფასები, პირობები და მომხმარებლის რეკომენდაციები. მონაცემები იტვირთება ერთ ფაილში სპეციალური ფორმის საშუალებით.

ზემოთ აღწერილი ყველა სამუშაო (მთელი ოპტიმიზაციის პროცესი) ერთ სპეციალისტს შეუძლია დაასრულოს დაახლოებით ორ კვირაში, თუ მას მაქსიმალური პასუხისმგებლობით მოეპყრობა.

როგორ შევაფასოთ კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობა

სიტუაციის ყოველთვიურმა მონიტორინგმა გვიჩვენა ძალიან დადებითი ცვლილებები. საძიებო სისტემაში რეკლამის ჩვენებისას თითო დაწკაპუნების საშუალო ღირებულება 4-5 დოლარიდან 0,7 დოლარამდე დაეცა. კონტექსტურ ქსელში (საიტებზე, რომლებიც სისტემის პარტნიორები არიან) შეადგინა $0.1. ადრე ჩვენ საერთოდ არ ვიყენებდით კონტექსტურ ქსელს, რადგან ის სწრაფად ჭამდა ბიუჯეტებს თითო დაწკაპუნებით 0,5-0,8 აშშ დოლარის ღირებულებით და ოდნავი შედეგი არ მოჰყოლია.

დაწკაპუნების მაჩვენებელი ყველა კამპანიისთვის გაიზარდა 0,7-1%-დან საშუალოდ 5-7%-მდე. უფრო მაღალი ნომრის მიღებაში ხელი შეგვიშალა რეკლამებმა, რომლებიც ძალიან იშვიათად არის ნაჩვენები (თვეში 10-20-ჯერ) და საერთოდ არ იწვევს დაწკაპუნებებს. ეს არის სიტუაციები, როდესაც მომხმარებელი არ არის მიზნობრივი ან ჩვენი რეკლამა არ აინტერესებდა მას. ჩვენ კვლავ ვმუშაობთ ამ განცხადებებზე. და ცალკეულ რეკლამებზე, სადაც არის დაწკაპუნებები, CTR შეიძლება იყოს 10, 20 და თუნდაც 50%.

  • მარკეტინგი კრიზისში: 3 კრეატიული მიდგომა რეკლამის შესაქმნელად

ის ფაქტი, რომ ბევრი მოთხოვნა და განცხადება ჯერ არ მუშაობს (რადგან ასეთი მოთხოვნები ძალიან იშვიათად შედის) არ არის საშინელი. დაბრუნება აუცილებლად იქნება. მართლაც, იშვიათი, დაბალი სიხშირის შეკითხვებისთვის მომხმარებელი დაინახავს თქვენს რეკლამას, რომელიც სხვა რეკლამის განმთავსებლებთან შედარებით უფრო მაღალ პოზიციებზე იქნება, ან თუნდაც ერთადერთი. ამავდროულად, დაწკაპუნება ბევრჯერ ნაკლები დაგიჯდებათ, ვიდრე კონკურენტებისთვის.

თითო დაწკაპუნების ღირებულების განსაზღვრისას საძიებო სისტემა ითვალისწინებს CTR-ს და ამ რეკლამას აქვს მაღალი CTR. და რაც უფრო მაღალია, მით უფრო დაბალი იქნება თქვენთვის თითო დაწკაპუნების ღირებულება. იგივე მოთხოვნა „მთარგმნელობითი სააგენტო“ უარყოფითი საკვანძო სიტყვებით იქნება მნიშვნელოვნად უფრო მაღალი სიხშირით და დაბალი CTR-ით, ვიდრე მკაცრი შეკითხვის „მთარგმნელობითი სააგენტო“, რადგან პირველ შემთხვევაში სიტყვების „მთარგმნელობითი სააგენტო“ ყველა კომბინაცია სხვა სიტყვებთან, მათ შორის შეუსაბამო, შესაფერისია. ეს ნიშნავს, რომ მკაცრ მოთხოვნაზე გადასვლა, როგორც წესი, ნაკლები ეღირება.

ტენდერის მართვის ავტომატიზაცია.გარდა ამისა, თქვენ უნდა იზრუნოთ ტენდერის მენეჯმენტზე, რადგან თუ კონკურენტები ამაღლებენ შეთავაზებებს თითო დაწკაპუნებით ზოგიერთ მოთხოვნაზე, მაშინ თქვენი რეკლამა შეიძლება აიძულოს შთაბეჭდილებებისგან და ხილვადობის ზონაში დარჩენისთვის ფასის გაზრდა მოგიწევთ. მეორეს მხრივ, თუ თქვენი კონკურენტების შეთავაზებები უფრო დაბალია, ვიდრე თქვენი, აზრი არ აქვს თქვენი წინადადებების მაღალ დონეზე შენარჩუნებას - შეგიძლიათ შეამციროთ ისინი პოზიციების დაკარგვის გარეშე. თუმცა, მათი ხელით თვალყურის დევნება და რეკლამების დიდი რაოდენობის შეცვლა ადვილი საქმე არ არის. ამიტომ, კონტექსტური რეკლამის დასაყენებლად და ტარიფების მართვისთვის, უმჯობესია გამოიყენოთ ავტო ბროკერები 1 .

ახლა ბაზარზე ბევრი კომპანიაა, რომლებიც ასეთ სერვისებს მცირე სააბონენტო საფასურად გვთავაზობენ. „მაგაზიონის“ სერვისით საკმაოდ დიდი ხანია ვიყენებთ. ამან კარგი შედეგი გამოიღო, მაგრამ რაღაც მომენტში, მფლობელებმა, როგორც ჩანს, გადაწყვიტეს შეაჩერონ პროექტი და სისტემამ შეაჩერა განაკვეთების განახლება. შემდეგ ჩვენ გამოვიყენეთ DirectManager სისტემა, მაგრამ ამან დიდი სარგებელი არ მოიტანა, ასე რომ, ახლა ჩვენ ჩაშენებულ Yandex.Direct ავტო-ბროკერზე დავსახლდით. რეკლამის ექსპერტების მოსაზრებები ამ საკითხთან დაკავშირებით განსხვავებულია: ზოგიერთი მიიჩნევს, რომ ჩაშენებული ავტობროკერი სისტემასთან ერთად „თამაშობს“ და ოპტიმალურზე მაღლა აყენებს ფასებს; სხვები ამბობენ, რომ ის სამართლიანად მუშაობს, ყველაფერს აკეთებს უფასოდ და უფრო ხშირად განაახლებს ფსონებს, ვიდრე მესამე მხარის გადაწყვეტილებებს. დიდი განსხვავება ჯერ ვერ შევამჩნიეთ, მაგრამ ტესტირება ძალიან არ გვიყვარს: ფსონების 5-7%-ის მოგება არ ღირს იმ დროს, რაც ტესტირებაზე უნდა დახარჯოთ. ჯერჯერობით ავტობროკერი თავის საქმეს საკმაოდ დამაკმაყოფილებლად ასრულებს.

1 ავტობროკერები არის ავტომატური CPC ოპტიმიზაციის სისტემები. ისინი მუდმივად აკონტროლებენ თითო დაწკაპუნების ღირებულებას და ინარჩუნებენ მას მინიმალურ დონეზე, მითითებული კამპანიის პარამეტრების გათვალისწინებით. - რედ.

ვენიამინ ბაკალინსკიდაამთავრა MEPhI-ის კიბერნეტიკის ფაკულტეტი 2002 წელს. დაამთავრა MBA კურსი სახელმწიფო უნივერსიტეტის ეკონომიკის უმაღლეს სკოლაში. მთარგმნელობითი სააგენტოს ორგანიზებამდე იგი ეწეოდა მარკეტინგითა და პრომოუშენით კომპანიებში NeuroK, Ventra და ჟურნალ TOP-ში.

iTrex მთარგმნელობითი სააგენტოდაარსდა 2006 წელს. ის 26-ე ადგილზეა რუსეთის უმსხვილესი მთარგმნელობითი სააგენტოების რეიტინგში translationrating.ru-ს მიხედვით. კლიენტებს შორის: AK BARS Bank, SU-155, Mail.Ru Group, Miroglio Group, Ozon.ru, Raytheon Professional Services. ბრუნვა - 1,6 მილიონი დოლარი (2013 წელს). კომპანია ამჟამად ემზადება ფილიალის გასახსნელად თელ-ავივში. პერსონალი — 10 თანამშრომელი; 2500-ზე მეტი თავისუფალი მთარგმნელი. ოფიციალური საიტი - www.itrex.ru

კონტექსტური რეკლამის გაშვება არ იძლევა კონვერტაციების მუდმივ ნაკადის გარანტიას მისი ეფექტურობისა და ოპტიმიზაციის რეგულარული მონიტორინგის გარეშე. იმის გასაგებად, თუ რამდენად კარგად იყო ჩამოყალიბებული კამპანიები და რამდენად ეკონომიურად მიზანშეწონილია კონტექსტური რეკლამის გამოყენება კონკრეტულ ბიზნესში, არსებობს სპეციალური ინსტრუმენტები:

  • ელექტრონული კომერციის მოდული;
  • კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის სტანდარტული ინდიკატორები;
  • კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის გათვლილი მაჩვენებლები.

ელექტრონული კომერცია: რატომ არის საჭირო და რა შეუძლია მას?

ელექტრონული კომერციის მოდული დაკავშირებულია Google Analytics-ის საშუალებით და ითვლის ყველა აუცილებელ ინდიკატორს კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის გასაანალიზებლად, მათ აკავშირებს კამპანიებთან, სარეკლამო ჯგუფებთან, საკვანძო სიტყვებთან. ის საშუალებას გაძლევთ გაითვალისწინოთ საიტზე განხორციელებული ყველა ტრანზაქცია ფასებისა და რაოდენობის გათვალისწინებით. როდესაც ის დაკავშირებულია, რამდენიმე ინდიკატორი ავტომატურად გამოითვლება რეკლამის განმთავსებლის სტატისტიკაში:

  1. ტრანზაქციის კურსი - სესიების პროცენტი, რომელიც დასრულდა გარიგებით.
  2. ტრანზაქციები - საიტზე განხორციელებული შესყიდვების/შეკვეთების ჯამური რაოდენობა.
  3. შემოსავალი არის შემოსავლის მთლიანი ოდენობა. შეიძლება მოიცავდეს გადასახადებს და ტრანსპორტირების ხარჯებს (დამოკიდებულია განხორციელების მეთოდზე).
  4. შეკვეთის საშუალო ღირებულება არის ტრანზაქციის საშუალო ღირებულება.
  5. სესიის ღირებულება არის საშუალო შემოსავალი სესიაზე.
  6. სესიები - სესიების საერთო რაოდენობა.
  7. მომხმარებლები - მომხმარებელთა რაოდენობა, ვისთვისაც დარეგისტრირდა მინიმუმ ერთი სესია.

ასეთი ანგარიშის მიღება შესაძლებელია გზის გავლის გზით: „კონვერტაციები“ - „ელექტრონული კომერცია“ - „მიმოხილვა“ - „წყარო ან არხი“ - „სრული ანგარიშის ნახვა“.

თუ თქვენ გაქვთ ელექტრონული კომერციის მოდული დაყენებული, ზემოაღნიშნული მეტრიკის გარდა, Google Analytics-ის ანგარიშები მოგაწვდიან შესრულების მონაცემებს თითოეული პროდუქტისა და გაყიდვისთვის.

სხვათა შორის, ჩვენ გვაქვს მაგარი სტატია ამის შესახებ. წაიკითხეთ, თუ ჯერ არ გაქვთ.

კონტექსტური რეკლამის შესრულების ინდიკატორები

იმის გამო, რომ საიტების უმეტესობას არ აქვს შესაძლებლობა დაარეგისტრიროს ყველა შესყიდვა/შეკვეთა ონლაინ (მხოლოდ საიტის საშუალებით), არსებობს კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ინდიკატორები, რომელთა საფუძველზეც შეგიძლიათ ხელით გამოთვალოთ ხარჯები და შემოსავლები მისი მუშაობიდან.

CTR (დაწკაპუნების მაჩვენებელი)

CTR არის მეტრიკა, რომლის გაზრდასაც ყველა კონტექსტუალისტი ცდილობს. ის ასახავს რეკლამაზე დაწკაპუნების პროცენტულ რაოდენობას შთაბეჭდილებების მთლიანი რაოდენობით. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, შთაბეჭდილებების პროცენტული მაჩვენებელი, რამაც გამოიწვია საიტზე გადასვლა. გამოითვლება ავტომატურად.

ინდიკატორების ნახვა შეგიძლიათ როგორც სარეკლამო სისტემების ინტერფეისში, ასევე რეპორტის დიზაინერებში.

CPC (დაწკაპუნების ღირებულება)

CPC აჩვენებს რამდენს იხდის რეკლამის განმთავსებელი საკვანძო სიტყვაზე დაწკაპუნებისთვის. საშუალებას გაძლევთ ამოიცნოთ ყველაზე ძვირი, იაფი საკვანძო სიტყვები, შეადაროთ მათი დაწკაპუნების მაჩვენებელი და დაარეგულიროთ მათი შემდგომი შთაბეჭდილებები. თითო დაწკაპუნების ღირებულება ინდივიდუალურია თითოეული საკვანძო სიტყვისთვის, ყალიბდება ყოველი ახალი აუქციონისთვის და მისი ზომა დამოკიდებულია სხვადასხვა ფაქტორებზე:

  • შეთავაზებები (მაქსიმალური თანხა, რომელიც რეკლამის განმთავსებელს სურს გადაიხადოს რეკლამაზე დაწკაპუნებისთვის);
  • კონკურენციის დონე (იგივე საკვანძო სიტყვებით და მიზნობრივი რეკლამის განმთავსებლების რაოდენობა, მათი მაქსიმალური შეთავაზებები);
  • დღის დრო (მომხმარებლის აქტივობა - მოთხოვნა) და ა.შ.

რეკლამების, სარეკლამო ჯგუფების, კამპანიების ანგარიშებში CPC ნაჩვენებია როგორც საშუალო რიცხვი.ინდიკატორების ნახვა შეგიძლიათ როგორც სარეკლამო სისტემების ინტერფეისში, ასევე რეპორტის დიზაინერებში.

სადესანტო გვერდი მზად არის, კონტექსტური რეკლამა მუშაობს, მაგრამ შეკვეთები არ არის და ტელეფონი არ წყდება ზარებისგან. თქვენ გააანალიზეთ თქვენი საიტი, შეამოწმეთ მისი შესრულება სხვადასხვა მოწყობილობებზე და დარწმუნდით, რომ პრობლემა USP-ში არ არის. მაშ რაშია საქმე, რატომ არ არის რეკლამა მომგებიანი?

სად არის ფული?

ეს იმიტომ, რომ კონტექსტი არ არის ოქროს ანტილოპა, ის თავისთავად არ აწარმოებს ფულს. ეს არის ინსტრუმენტი და, როგორც მოგეხსენებათ, ყველა ხელსაწყო მოითხოვს რეგულირებას და ოსტატურ დამუშავებას. კონტექსტური რეკლამის ანალიზის ჩვენი მოკლე სახელმძღვანელო დაგეხმარებათ უპასუხოთ შემდეგ კითხვებს:

  • რა მეტრიკაა საჭირო კონტექსტურ რეკლამასთან მუშაობისთვის და როგორ გავაანალიზოთ ისინი;
  • როგორ შევამციროთ მომხმარებლის შეძენის ღირებულება და გავაუმჯობესოთ კონტექსტური რეკლამის შესრულება;
  • როგორ მივაღწიოთ კონტექსტური რეკლამის ყველაზე დიდ ეფექტურობას.

მიმდინარეობს მონაცემების შეგროვება...

სანამ რაიმეს გაანალიზებთ, თქვენ უნდა იზრუნოთ მონაცემების შეგროვებაზე. ძირითადი ანალიტიკური სისტემებია Yandex.Metrica და Google Analytics. მათი წყალობით, ჩვენ არა მხოლოდ ვხედავთ ტრაფიკის ყველა მონაცემს, არამედ შეგვიძლია თვალყური ადევნოთ მომხმარებლის ქცევას:

  • ისინი რჩებიან საიტზე ან მყისიერად ტოვებენ (bounce rate);
  • რამდენ დროს ატარებენ საიტზე (დრო საიტზე, სიღრმე);
  • რა მოქმედებები სრულდება ან არ სრულდება (მიზნები).

თავის მხრივ, ის გვაწვდის ყველა საჭირო ინფორმაციას ზარების შესახებ, აკავშირებს ზარს ვიზიტორიდან მის სესიასთან და სარეკლამო წყაროსთან.

Yandex.Metrica-ს და Google Analytics-საც აქვს თავისი დადებითი და უარყოფითი მხარეები. მათი ფუნქციონირება ძირითადად იგივეა, თუმცა მონაცემები ხშირად განსხვავდება. ამიტომ სრული ანალიტიკისთვის აუცილებელია ორივე ამ სისტემის გამოყენება, რაც ყოველთვის არ არის მოსახერხებელი.

ბოლოდან ბოლომდე ანალიტიკის სერვისის დახმარებით, კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ანალიზის ამოცანა მნიშვნელოვნად გამარტივებულია. მაგალითად, CoMagic ანალიტიკური პლატფორმა დამოუკიდებლად აგროვებს, აერთიანებს და გარდაქმნის მონაცემებს სხვადასხვა წყაროდან, აჩვენებს მათ ერთ ინტერფეისში.

ყველა ანალიტიკა წარმოდგენილია მოსახერხებელი ბოლოდან ბოლომდე მოხსენების ფორმატში და ყველაფერი რაც თქვენ უნდა გააკეთოთ არის თავად რეკლამის ოპტიმიზაცია. ამაზე ცოტა მოგვიანებით ვისაუბრებთ, მაგრამ ამ დროისთვის: მრიცხველები დაყენებულია, მიზნები დასახულია, ჩართულია ზარის თვალყურის დევნება - ვიწყებთ შესრულების ინდიკატორების თვალყურს.

ძირითადი მახასიათებლები

შესრულების საკმაოდ ბევრი ინდიკატორია: CTR, ROI, CPO, CPL, LTV, CAC, DRR და ა.შ. მათში დაბნეულობა ადვილია, ამიტომ გავამარტივოთ სურათი და გადავხედოთ ძირითადს.

1. CTR (Click through Rate) - თქვენი რეკლამის დაწკაპუნების პროცენტი. გამოთვლა მარტივია: ვიღებთ დაწკაპუნებების რაოდენობას და ვყოფთ რეკლამის ჩვენებების რაოდენობაზე. რაც უფრო მაღალია დაწკაპუნების მაჩვენებელი, მით უკეთესია სარეკლამო კამპანიის დაყენება: თითო დაწკაპუნების ღირებულება დაბალი იქნება და რეკლამები უფრო მაღალი და ხშირად გამოჩნდება.

2. კონვერტაცია - ვიზიტების თანაფარდობა მიზანმიმართულ ქმედებებთან: ზარი, გამოძახების ფორმა, ჩატის გამოყენება და ა.შ. თქვენი საიტის ვიზიტორთა საერთო რაოდენობაზე.

3. CPA (CPL) (cost per action/cost per lead) – სარეკლამო ხარჯებს ვყოფთ სამიზნე მოქმედებების რაოდენობაზე, ვიღებთ ერთი მოქმედების (ან ლიდერის – მოზიდული მომხმარებლის) ღირებულებას. რაც უფრო დაბალია ეს მაჩვენებელი, მით უფრო მომგებიანია რეკლამა თქვენთვის.

4. ROI (ინვესტიციის დაბრუნება) – მარკეტინგული ინვესტიციის ანაზღაურება. ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი მეტრიკა: აჩვენებს თქვენი რეკლამის მომგებიანობის ან წამგებიანობის დონეს. ჩვენ ვიანგარიშებთ ROI-ს ფორმულის მიხედვით: მთლიან მოგებას ვაკლებთ მარკეტინგის ხარჯებს და ვყოფთ მათზე. თუ ეს მაჩვენებელი 100%-ზე მეტია - თქვენი ინვესტიციები მომგებიანია, თუ მაჩვენებელი 100%-ზე ნაკლებია - ინვესტიციები წამგებიანია, სამწუხაროდ.

ძირითადი მეტრიკის დადგენის შემდეგ, რომელზედაც დაფუძნებული იქნება ჩვენი ანალიზი კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის შესახებ, ჩვენ უფრო შორს ვიყურებით.

რას ვუყურებთ?


არაფერია გასაგები, გთხოვ მაჩვენე!

მოდით შევხედოთ კონკრეტულ მაგალითს, თუ როგორ უწყობს ხელს კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ანალიზი უკეთესი შესრულების მიღწევას და ეფექტურობის გაზრდას. დავუშვათ, ჩვენ ვაწარმოებთ კონტექსტს პატარა ტურისტული სააგენტოსთვის. Yandex.Direct-ში რეკლამა დაიწყო და ერთ კვირაში 200 000 მანეთი დაიხარჯა.

მივდივართ Yandex-ში. Metrica და დააფიქსირე, რომ ამ კვირაში ჩვენ მოვიზიდეთ 60 ახალი მომხმარებელი. ჩვენ ვიანგარიშებთ CPL: 200,000/60 = 3,333 რუბლს. ამ დროის განმავლობაში, ჩვენ გავყიდეთ ჩვენი მომსახურება სულ 1,000,000 რუბლს. მარტივი ფორმულის გამოყენებით, ჩვენ ვიანგარიშებთ ROI: (1,000,000 - 200,000) / 200,000 * 100%

საერთო ჯამში, ჩვენი ROI არის 400%. ძირითადად კარგია, მაგრამ უკეთესიც შეიძლებოდა.

ჩვენ ვუყურებთ გასული თვის კონვერტაციას და ვხედავთ, რომ მომხმარებლები, რომლებიც მიდიოდნენ საიტზე სპეციალურ განთავსებაზე დაწკაპუნებით, უკეთესად გარდაიქმნებიან შეკვეთებად. ამის საფუძველზე ჩვენ გადავანაწილებთ ბიუჯეტს სპეციალური განთავსებისთვის რამდენიმე კამპანიისთვის.

სტატისტიკის შესახებ ყველა ინფორმაცია შეიძლება შეგროვდეს სხვადასხვა სისტემაში და ვიზუალურად გამოიყურებოდეს, მაგალითად, ასე:

ან გამოიყენეთ Excel:

თქვენ შეგიძლიათ კიდევ ერთხელ გაამარტივოთ თქვენი დავალება და გამოიყენოთ ანალიტიკის სერვისი ბოლომდე. ეს მიდგომა დაზოგავს დიდ დროს და უზრუნველყოფს ყველა მონაცემის სიზუსტეს. თქვენს CoMagic ანგარიშში ასეთი ცხრილი ასე გამოიყურება:

: ეს არის საწყისი ინფორმაცია, მინიმალური საფუძვლები, რაც საჭიროა მეტ-ნაკლებად დიდი სურათის წარმოსაჩენად. დღევანდელი მესამე სტატია გადადის ოდნავ ვიწრო სპეციალიზაციაში: ჩვენ გეტყვით, თუ როგორ გააანალიზოთ კონტექსტური რეკლამა.

კონტექსტური რეკლამის ეფექტურობის ანალიზი: რა ინსტრუმენტები გამოვიყენოთ

Yandex-მა და Google-მა შეიმუშავეს სპეციალური ანალიტიკური მექანიზმები თავიანთი სისტემებისთვის - Yandex.Metrika და Google Analytics. ეს არის სპეციალური ხელსაწყოები, რომლის წყალობითაც ანგარიშის მფლობელს შეუძლია გაიგოს რა ხდება საიტზე მას შემდეგ, რაც მომხმარებელი დააწკაპუნებს რეკლამაზე (იგივე ანალიტიკური სისტემებიც გამოიყენება). მათ აქვთ სისტემური და ფუნქციონალური განსხვავებები, მაგრამ იმისდა მიუხედავად, რომელ საძიებო სისტემაშია თქვენი კამპანიის პოპულარიზაცია, თქვენ უნდა შეძლოთ მიზნების დასახვა.

დავიწყოთ მიმოხილვა Yandex.Metrica-ს მიზნებით. ეს ანალიტიკური ინსტრუმენტი Metrica ითვალისწინებს ყველა ვიზიტს საიტზე - და არ აქვს მნიშვნელობა საიდან მოვიდა მომხმარებელი, მაგრამ Direct-თან ინტეგრაციის წყალობით, შეგიძლიათ მიიღოთ ინფორმაცია KR-ის შესახებ. იმისათვის, რომ ეს იყოს სწორი, თქვენ უნდა დაისახოთ მიზნები. მიზანი არის კონკრეტული მომხმარებლის მოქმედება, რომელიც მოსალოდნელია რეკლამის საპასუხოდ.

Yandex.Metrica-ში მიზნების შექმნის მაგალითი

თქვენ დაუყოვნებლივ უნდა დაისახოთ მიზნები, რადგან ისინი გამოყენებული იქნება CD-ის მუშაობის შესახებ მოხსენების შესაქმნელად და სწორედ ისინი გაძლევენ საშუალებას თვალყური ადევნოთ ვიზიტორების ქმედებებს. Მაგალითად:

  • დააყენეთ მიზანი "ნახვების რაოდენობა" - ჩვენ თვალყურს ვადევნებთ და ვნახავთ ანგარიშში ვიზიტების რაოდენობას, რომლის დროსაც გარკვეული გვერდები იქნა ნანახი;
  • დააყენეთ მიზანი "გვერდის ვიზიტები" - ჩვენ თვალყურს ვადევნებთ, იყო თუ არა მონახულებული გვერდი ან საიტის რამდენიმე გვერდი, იყო თუ არა დაწკაპუნებები გარე ბმულზე, იყო თუ არა დაწკაპუნება ელფოსტის ღილაკზე და ჩამოიტვირთა თუ არა ფაილი;
  • დაისახეთ მიზანი "JavaScript-event" - ჩვენ თვალყურს ვადევნებთ საიტზე თითქმის ნებისმიერ თვითნებურ მოვლენას, რომელიც არ ცვლის გვერდის მისამართს: ღილაკზე დაწკაპუნება, ფორმის შევსება, მომხმარებლის მიერ გვერდზე გატარებული დრო;
  • ჩვენ დავსახეთ „კომპოზიტური მიზანი“ - ჩვენ თვალყურს ვადევნებთ ყოველივე ზემოთქმულს.

შეგიძლიათ გაიგოთ მეტი მიზნების დასახვის შესახებ Yandex.Direct-ში Yandex.Help-ში.

Metrics მრიცხველის დაყენების შემდეგ გვერდზე, რომლისთვისაც საჭიროა მონაცემები, დაიწყება მონაცემთა შეგროვება დასახული მიზნებისთვის და შეიქმნება ანგარიში.

რა შეიძლება ვისწავლოთ მოხსენებიდან?

  • რა კამპანიებს, რეკლამებს, საკვანძო სიტყვებს და ფრაზებს იყენებენ ძიების მომხმარებლები თქვენი საიტის მოსაძებნად და მის მოსანახულებლად, ასევე რომელ რეგიონში არიან განლაგებული ეს მომხმარებლები და რომელი სარეკლამო პლატფორმიდან მოვიდნენ თქვენს რესურსზე.
  • ვინ არის თქვენი აუდიტორია: სქესი, ასაკი, ინტერესები, პრეფერენციები გაანალიზებულია Krypta ტექნოლოგიის გამოყენებით.
  • მიაღწია თუ არა კამპანიამ დასახულ მიზნებს - მოიქცნენ მომხმარებლები ისე, როგორც თქვენ მოელოდით: დააწკაპუნეს ბმულებზე, შეავსეს ფორმები, გადმოწერეს ფაილები, მოინახულეს საიტზე საჭირო რაოდენობის გვერდები, დარეგისტრირდნენ ან გამოიწერეს საინფორმაციო ბიულეტენი და ა.შ.
  • თუ თქვენ ხართ ონლაინ მაღაზიის მფლობელი, მაშინ Metrica-ს გამოყენებით შეგიძლიათ მიიღოთ დეტალური ინფორმაცია თქვენს საიტზე განხორციელებული შეკვეთების შესახებ, ასევე მონაცემები იმის შესახებ, თუ რამდენი მოგება მოიტანა თითოეულმა შეკვეთამ და საიდან მოვიდა შეკვეთები ყველაზე მაღალი ფასით. .
  • უშუალოდ Metrica-ს ინტერფეისში შეგიძლიათ შეაფასოთ რამდენი დაიხარჯა რეკლამაზე, რა არის კონვერტაციის საშუალო ღირებულება, რა არის დაწკაპუნების საშუალო ან მთლიანი ღირებულება ნებისმიერი რეგიონისთვის, მოთხოვნისა თუ საიტისთვის.
  • Target Call სერვისის გამოყენებით შეგიძლიათ შეადაროთ რამდენად ეფექტურად მუშაობს სხვადასხვა სარეკლამო არხი: თქვენ, როგორც ანგარიშის მფლობელი, იღებთ სპეციალურ ტელეფონის ნომრებს, აკავშირებთ მათ სხვადასხვა წყაროსთან, შემდეგ ვებსაიტზე და ვირტუალურ სავიზიტო ბარათში ნომრები ავტომატურად იცვლება. წყაროზე - ასე რომ თქვენ შეგიძლიათ გაიგოთ რომელი არხიდან მოვიდა ზარი.

როგორ გამოიყურება Yandex.Direct ანგარიში Yandex.Metrica-დან?

ისევე, როგორც Metrica-ში, თქვენ იღებთ ანგარიშს CR-ის მუშაობის შესახებ Google AdWords-ში:

როგორ გამოიყურება Google Analytics CR ანგარიში

Google Analytics-ის ელექტრონული კომერცია უფრო რთული დასაყენებელია და უფრო მდიდარია შედეგებით, ვიდრე Yandex.Metrica.

აქ არის ორი ტიპის პარამეტრი: სტანდარტული (როგორც Metrica-ში) და გაფართოებული - ყველაზე საინტერესო და მდიდარი სასარგებლო მონაცემების მრავალფეროვნებით. თუ სტანდარტული ვარიანტის დაყენებით გავარკვიეთ შეკვეთების შესახებ მონაცემები და რა ღირს ისინი, მაშინ გაფართოებული მოგვცემს ინფორმაციას საქონლის სხვადასხვა მომხმარებლის ქმედებების შესახებ, მაგალითად:

  • პროდუქტის ბარათებზე დაწკაპუნება კატალოგში და ძიება;
  • კალათაში ნივთებით მანიპულირება (მაგალითად, დამატება ან ამოღება);
  • გადახდის პროცესის დეტალური მიმოხილვა და ა.შ.

ვადის ბოლოს, თქვენ მიიღებთ ორ ანგარიშს: "ელექტრონული კომერციის მიმოხილვა" და "პროდუქტის შესრულება". Ისინი შეიცავენ:

  • ინფორმაცია პროდუქტის შემოსავლების, კონვერტაციის განაკვეთების შესახებ (დაწვრილებით მათ შესახებ ქვემოთ);
  • ნივთების საშუალო რაოდენობა ტრანზაქციაში;
  • შეკვეთების საშუალო ღირებულება;
  • დაბრუნების ინფორმაცია;
  • საქონლის ღირებულება, რომელიც მყიდველებს საშუალებას აძლევს დაამატონ საქონელი კალათაში და სალაროში და სხვა.

რატომ არის ამ ტიპის ელექტრონული კომერცია სასარგებლო ონლაინ მაღაზიებისთვის? რადგან ეს არის მომხმარებელთა ქცევის არსებითად განზოგადებული მახასიათებლები, რომლებიც გვეხმარება არა მხოლოდ ონლაინ მაღაზიის CR-ის შემდგომი სტრატეგიის დადგენაში, არამედ იმის გაგებაში, თუ რაში უნდა ჩადოთ ინვესტიცია და რა არა; რა არის მომგებიანი და რა არა. ეს არ არის მხოლოდ მონაცემები იმის შესახებ, თუ რამდენი გაიყიდა და რამდენი გამოიმუშავა, ეს არის ხარისხობრივი ინდიკატორები, რომლებიც საშუალებას გაძლევთ დაადგინოთ შეცდომები სამუშაოში და დაზოგოთ რეალური ფული.

PPC KPIs

KPI (ინგლისური ძირითადი შესრულების ინდიკატორებიდან) - CD-ის შესრულების ძირითადი ინდიკატორები. ეს არის მახასიათებლები, რომლებიც გვაძლევს იმის გაგებას, თუ რამდენად მომგებიანია CR ბიზნესისთვის და რამდენად ეკონომიკურად გამართლებულია ბიუჯეტი ამ არხზე.

KPI-ს შაბლონები არ არსებობს და შეუძლებელია იმის თქმა, თუ რა დონე უნდა იყოს თითოეული ინდიკატორი და რომელი კომბინაცია იქნება აბსოლუტურად მომგებიანი. თუმცა, ამ მეტრიკის ანალიზი დაგეხმარებათ პრობლემების ამოცნობაში და თქვენი კამპანიის მომგებიანი მიმართულებით გადამისამართებაში.

თუ სავაჭრო მონაცემები დაყენებულია, ROI შეგიძლიათ იხილოთ Google Analytics-ში „ხარჯების ანალიზი“ ანგარიშში, „ტრაფიკის წყარო“ განყოფილებაში, „რეკლამის ინვესტიციის დაბრუნება“ სვეტში.

PPC რეკლამის მენეჯმენტი მოითხოვს არა მხოლოდ ანალიტიკურ, არამედ შემოქმედებით უნარებს. მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ რეპორტების მონაცემების სწორად გაანალიზება და შესაბამისი სარეკლამო ტექსტების შედგენა - თქვენ უნდა შექმნათ საინტერესო და მიმზიდველი სარეკლამო კამპანიები მომხმარებლებისთვის. შეგიძლიათ შეუკვეთოთ ამ დონის კონტექსტური რეკლამა ჩვენთან, მოგვწერეთ ან დაგვირეკეთ!

გააზიარეთ